Diesel

Diesel mere end blot jeans

Diesel, det er et brand de fleste unge kender. Det italienske mærke der er berømte for sine ikoniske jeans, har været på markedet siden 1978. Det blev grundlagt af Renzo Rosso, der som teenager brugte sin mors symaskine. Han ud levede senere sin kærlighed til moden, sammen med pioneren Adriano Goldschmied, også kendt som “Godfather of jeans”. Det var netop her og grundet dette makkerpar, at de første Diesel jeans så dagens lys.

diesel parfume
Show Filters

Viser alle 14 resultater

  • Herre
    Eau de Toilette
    Diesel fuel for life edt
  • Herre
    Eau de Toilette
    Diesel Only The Brave EDT
  • Herre
    Eau de Toilette
    Diesel Bad EDT
  • Dame
    Eau de Parfum
    Diesel Loverdose Red Kiss
  • Dame
    Eau de Parfum
    Diesel Fuel For Life edp
  • Herre
    Eau de Toilette
    diesel only the brave gave
  • Herre
    Eau de Toilette
    Diesel Only the Brave Tattoo EDT
  • Herre
    Eau de Toilette
    Diesel Only The Brave Street EDT
  • Dame
    Eau de Parfum
    Diesel loverdose
  • Herre
    Eau de Parfum
    Diesel Bad Intense EDP
  • Herre
    Eau de Toilette
    Diesel Only The Brave High edt
  • Herre
    Deodorant
    Diesel only the brave deospray
  • Herre
    Eau de Toilette
    Diesel Only The Brave Extreme EDT
  • Dame
    Eau de Parfum
    Diesel loverdose tattoo
Show Filters

Viser alle 14 resultater

Et mode brand der indholder alt

Diesel er i dag et imperium af tøj, fodtøj, tasker, parfume og accessories. Ligesom deres jeans er i en liga for sig, er en Diesel parfume med samme originale kvalitet. Det spændende og skønne ved disser parfumer, er den anderledes tilgang i duften, som udvikler sig i kontakt med huden, hvilket skaber en unik duft fra person til person.

I 1985 blev Diesel for alvor et mode brand, da Rosso købte Goldschmied ud. Rosso begyndte at eksperimentere med designet, og fik ideen om at designe jeans som så slidte ud. Det er den type jeans, som var ualmindelige populære i 80’erne og 90’erne.

Rosso er mere en rockstar type frem for en fashion designer, og han arbejder ud fra ønsket om at fremelske kreativitet og udfordre reglerne. Det er netop denne tilgang der har gjort Diesel kendt for deres innovative, humoristiske, ironiske og til tider provokerende markedsføringskampagner. Visionen om at skabe mode, der giver det enkelte individ muligheden for at udtrykke sig unikt, er ét og alt.