Diesel
Diesel parfume det er et brand de fleste unge kender. Det italienske mærke der er berømte for sine ikoniske jeans, har været på markedet siden 1978. Det blev grundlagt af Renzo Rosso, der som teenager brugte sin mors symaskine. Han ud levede senere sin kærlighed til moden, sammen med pioneren Adriano Goldschmied, også kendt som “Godfather of jeans”. Det var netop her og grundet dette makkerpar, at de første Diesel jeans så dagens lys.
Et mode brand der indholder alt
Diesel er i dag et imperium af tøj, fodtøj, tasker, parfume og accessories. Ligesom deres jeans er i en liga for sig, er en Diesel parfume med samme originale kvalitet. Det spændende og skønne ved disser parfumer, er den anderledes tilgang i duften, som udvikler sig i kontakt med huden, hvilket skaber en unik duft fra person til person.
I 1985 blev Diesel for alvor et mode brand, da Rosso købte Goldschmied ud. Rosso begyndte at eksperimentere med designet, og fik ideen om at designe jeans som så slidte ud. Det er den type jeans, som var ualmindelige populære i 80'erne og 90'erne.
Rosso er mere en rockstar type frem for en fashion designer, og han arbejder ud fra ønsket om at fremelske kreativitet og udfordre reglerne. Det er netop denne tilgang der har gjort Diesel kendt for deres innovative, humoristiske, ironiske og til tider provokerende markedsføringskampagner. Visionen om at skabe mode, der giver det enkelte individ muligheden for at udtrykke sig unikt, er ét og alt.