Kenzo
Kenzo parfume er et udspring af Kenzo design, skabt af japaneren Kenzo Takada. Han designede oprindeligt tøj, men i dag er hans design repræsenteret i mange brancher, men især inden for modesektoren, en husket og anderkendt japansk designer.
Kenzo parfume – Japansk med Fransk elegance
Hans første parfume på det tidspunkt “pour homme” blev lanceret i 1988. Siden da er en række parfumer blevet lanceret internationalt under navnet Kenzo. Kenzo parfumes popularitet er i dag bred og et verdenskendt brand.
Kenzos parfumedufte ligner resten af Kenzo universet – dristig, spontan og overraskende, et luksusmærket der har eksisteret siden 1970 og Kenzo er kendetegnet ved, at gøre ting overraskende anderledes og bryder med forventningerne til de sæsonbestemte tendenser.
Et farverigt blomsterunivers
Kenzos univers er farverigt, og det hylder mangfoldighed, frihed og kreativitet på en befriende måde. En tilgang som Kenzos kunstneriske direktører Humberto Leon og Carol Lim, har formåede at fange og gøre til en forsat passion, således at Kenzos vision og ånd fra den legendariske skaber er forsat i nutidens designs, også når det kommer til deres legende, inspirerende og dynamiske parfumer.
Kenzo lancerede sin første parfume til kvinder i 1988 og den første herre duft i 1991. Med Kenzo parfumer får du det klassiske og uventede i en elegant og lokkende blanding, såvel som tilfredsheden med at være smart fremhævet. Prøv for eksempel den seneste Kenzo World, en intens duft der afspejler den stærke kvinde. Du kan også finde Kenzo Flower, Kenzo Amour, Kenzo Homme og mange andre lækre varianter i vores sortiment.
Et stykke design mikset mellem Europa og Asien.
”The world is beautiful” er Kenzos yndlingsmotto, og den japanske designer grundlagde i 1970 med et åbent sind, det franske luksusmærke i Paris. Han blev inspireret af blandingen af asiatisk / japansk stil med europæisk high fashion, præcis med inspiration fra hans motto, hvor verden er smuk og kan gøres smukkere, hvis du binder den sammen.
Japansk skifte til Frankring
I 1964 flyttede han fra Japan til Paris for at udleve sin design drøm for alvor, og ved at trække på sin oplevelse fra begge verdener opnåede han hurtig stor succes. Kenzo Takada skabte oprindeligt succesrige tøj kollektioner til en række modehuse, før han åbnede sin egen butik i 1970 under navnet Jungle Jap – det som vi i dag kender som Kenzo.
I 1993 blev Kenzo overtaget af luksusgiganten LVMH, også kendt som Moët Hennessy Louis Vuitton. Kenzo Takada trak sig tilbage i 1999 og overrakte fortroligt styringen til hans assistenter, og det må konstateres at de har forstået essensen af Kenzos tanker, for de har absolut holdt sig til visionen bag Kenzo.