Tom Ford

Tom Ford parfume er både viden, erfaring og personligt touch.

At træde ind i Tom Ford brandet og dets skønhedskollektionerne, er som at åbne en garderobe med detaljerede kosmetik og unikke parfumer. Tom Ford parfume blev udviklet for at kunne skabe charmerende, feminin glamour og en perfekt maskulin stil, der fokuserer på individualitet og komplimenterer det personlige udtryk med et passende duft.
Tom Ford er meget glad for selv at bruge parfume, og han bærer faktisk også duftene oven på hinanden. Han beskriver sig selv som besat af dufte, og takket være den røde tråd i parfumerne er der ingen disharmoni i kompositionen, når de mikses.

Han elsker specielt duften af patchouli, som altid vises i Tom Ford parfume. I sin luksuriøse “White Patchouli” kvindeduft udtrykker han sin kærlighed til den sensuelle, glamourøse duft. I hans herre parfumer som “Noir” eller “Noir extreme” bemærker du, hvor vigtige krydret topnoter er for det sandelige i en duft, og at blomster noter sagtens kan kombineres succesfuldt med en herre parfume. Alle hans parfumer har et fælles tema: alt i alt er de varme, men indeholder et køligt touch, og Tom Ford mener, at mænd også kan bære blomster og tunge dufte.
Som det er med hans dufte, er det også let at skue til Tom Ford. Amerikaneren, der født i Austin, Texas og primært bosiddende i London, er original og unik præcist som hans kollektioner. Alt som Tom Ford skaber, med sin sjæl og hænder passer til tidens tendenser og opfylder kravet om karakteristisk individualitet, hvor det indeholder det attraktive strejf af glamour og luksus.

Tom Ford selv lever og elsker denne blanding af livskvalitet og manerer, kombineret med nysgerrighed og moderne elegance, som han også præsenterede på catwalken i en ung alder, hvor elegante aftenkjoler blev kombineret med sneakers. Den vigtigste ting for Tom Ford er, at hans produkter er fantastiske. Som en fantastisk mand lever han op til sine egne forventninger.

Tom Ford
Vis filtre

Viser 1–12 af 32 resultater

Vis filtre

Viser 1–12 af 32 resultater

Fra Gucci til YSL for at stifte sit eget Tom Ford.

Den berømte amerikanske designer begyndte sin succesrige rejse i 1986 som designassistent hos Cathy Hartwick. Allerede i 1988 fik han job som designer hos Marc Jacobs for Perry Ellis Ameriacan jeans-serien. Fra 1990 arbejdede han hos Gucci, hvor han blev kreativ direktør og fik international anerkendelse i 1995 med den spektakulære Gucci-samling.
Med den moderne, kreative glamour af sine kreationer for kvinder og mænd, sko, ure og tasker, fik Tom Ford, Gucci til at glitre mere end nogensinde før. For sit store engagement modtog Tom Ford den internationale pris fra Council of Fashion – Designers of America i 1995. Derfor var det heller ikke overraskende at, Tom Ford overtog rollen som kreativ direktør og kommunikationschef, da Gucci Group blev en del af YSL i 1999. Siden år 2000 har han men en kontroversiel tilgang og langsigtede planer, høstede succes med reklamekampagner for Gucci- og YSL-mærkerne og han er blevet specielt kendt for at vise halv- og helnøgne kroppe.

Tom Ford, et mærke i sin egen klasse.

I 2006 præsenterede den kreative designer, der blev udnævnt til en af de 50 smukkeste mænd i verden af People Magazine, sin første parfume serie med dufte til mænd og unisex, under sit eget mærke Tom Ford parfume. Den uforlignelige magi i de første dufte fra den legendariske samlingen er uovertruffen.
Parfumerne “Black Orchid”, “Private Blend Patchouli Absolu” og “Tom Ford for Men” fortryller straks en sanser på en elegant og forførende måde. Den mest indflydelsesrige designer i vores tid og mester i markedsføring, bruger den samme aggressive og provokerende reklamestil til sit eget label som han tidligere har haft succes med for Gucci Group. Tom Ford blev fascineret af dufte i sin ungdom og som barn var han interesseret i “gode duftstoffer”, især i bedstemors parfumeskuffe blev der fundet inspiration, og som teenager var det de orientalske duftolier fra 70’erne, der inspirerede ham, noget han aldrig har sluppet igen.